بهترين سيستم امنيتي هوشمند منزل كدام‌ست؟؟

۴ بازديد ۰ نظر

بهترين سيستم امنيتي منزل كدام است؟ آيا تا كنون به اين سوال فكر كرده‌ايد؟ تاكنون سيستم‌هاي متنوعي براي حفظ امنيت و آسايش افراد خانواده ساخته و به بازار وارد شده‌اند. اما كدام يك از آن‌ها مي‌توانند امنيت بالاتري را براي خانه و خانواده فراهم نماييد؟!

سيستم امنيتي منزل هوشمند

ابتدايي ترين تعريف هر سيستم امنيتي در نام آن يافت مي شود. سيستم امنيتي هوشمند منازل به معناي واقعي كلمه يك وسيله يا روشي است كه به وسيله آن چيزي از طريق آن اجزاي الكترونيكي و فيزيكي با يكديگر به طور فعال به صاحبان خانه كمك مي كند. در واقع سيستم امنيتي منزل در راستاي بهبود كيفيت زندگي و حفاظت از ورودي‌ها مانند درب، پنجره و همچنين فضاي داخلي ساختمان در برابر متجاوزان به وجود آمده است.

سيستم هاي امنيتي و حفاظتي چيست؟

سيستم هاي حفاظتي و امنيتي خانه هوشمند به تجهيزاتي گفته مي‌شود، كه با ارتباط با يكديگر بتوانند حافظ جان و مال افراد باشند. در واقع سيستم امنيتي وظيفه نظارت بر داخل و خارج ساختمان را به عهده دارند، همچنين صاحبان منازل به راحتي هنگامي كه دور از خانه مي‌باشند، با استفاده از اين سيستم‌ها نظارت كامل بر منزل خود خواهند داشت.

در هنگام هوشمند سازي ساختمان، سيستم‌هاي حفاظتي نه تنها يك ساختمان را از ورود غير مجاز سارقان امن نگه مي‌دارد، بلكه در صورت بوجود آمدن حوادثي مانند آتش سوزي و خرابكاري نيز با اعلام هشدار به صاحبان خانه از بوجود آمدن خسارات زياد حفظ مي‌كند.

يك سيستم امنيتي خانه معمولي شامل موارد زير است:

  • يك كنترل پنل ، كه كنترل كننده اصلي سيستم امنيتي خانه است
  • سنسور درب و پنجره
  • حسگرهاي حركتي ، چه داخلي و چه خارجي
  • دوربين هاي امنيتي سيمي يا بي سيم
  • آژير يا دزدگير
  • قفل هوشمند درب

سيستم هاي امنيتي چگونه كار مي كنند؟

سيستم هاي امنيتي خانه بر روي مفهوم ساده ايمن سازي نقاط ورود به خانه با حسگرهايي كار مي‌كنند، كه با يك صفحه كنترل يا مركز فرماندهي نصب شده در يك مكان مناسب در جايي از خانه ارتباط برقرار مي‌كنند. سنسورها به طور معمول بر روي درب‌هايي كه به داخل منزل را دارند و همچنين پنجره هايي كه به راحتي قابل دسترسي هستند قرار مي‌گيرند. فضاهاي باز داخل خانه‌ها معمولا با سنسورهاي حركتي ايمن مي‌شود.

سيستم هاي حفاظتي و امنيتي خانه هوشمند

كنترل پنل يا سيستم مركزي

صفحه كنترل رايانه‌اي هوشمندي‌ست، كه سيستم امنيتي خانه را مسلح يا خلع سلاح مي‌كند، به عبارتي فرمان فعال‌سازي آن‌ها را صادر مي‌كند. همچنين اين سيستم با هر يك از اجزاي نصب شده ارتباط برقرار مي‌كند، و در هنگام دريافت هر گونه نقض امنيتي، زنگ هشدار را به صدا در مي‌آورد و با يك شركت نظارت بر زنگ هشدار ارتباط برقرار مي‌كند.
كنترل مركزي سيستم امنيتي منزل معمولاً داراي يك صفحه لمسي براي برنامه نويسي و تعامل آسان هستند، جايي كه كدهاي عبور براي فعال يا غيرفعال سازي سيستم بر روي آن وارد مي‌شود.

سنسور درب و پنجره

سنسور درب و پنجره از دو قسمت نصب شده در مجاورت يكديگر تشكيل شده است. يك قسمت از دستگاه روي درب يا پنجره و قسمت ديگر روي قاب درب يا آستانه پنجره نصب شده است. وقتي در يا پنجره بسته مي‌شود ، دو قسمت سنسور به هم متصل مي شوند و يك مدار امنيتي ايجاد مي كنند.

هنگامي كه سيستم امنيتي خانه در صفحه كنترل فعال باشد، اين سنسورها با گزارش ايمن بودن نقطه ورود با آن ارتباط برقرار مي كنند. در صورت باز شدن ناگهاني درب يا پنجره تحت نظارت ، مدار امنيتي خراب شده و صفحه كنترل اين امر را به عنوان نقض يك منطقه امن تفسير مي‌كند. و آلارم هشدار را به صدا در خواهد آورد.

دوربين‌هاي مداربسته

در دو مدل سيمي و بي سيم موجود است كه مي‌تواند در تحقق بخشيدن به اهداف مختلف به عنوان بخشي از يك سيستم امنيتي كلي مورد استفاده قرار گيرند. دوربين‌هاي مداربسته از طريق رايانه، تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها از راه دور قابل دسترسي هستند.

سيستم حفاظتي دوربين‌هاي مداربسته

وقتي صاحبان خانه در خارج از شهر هستند، براي مراقبت از افراد خانواده و ساير پرسنل خدماتي اغلب از اين روش استفاده مي‌نمايند. همچنين مي توان از آن‌ها براي ثبت هرگونه نقض امنيتي استفاده نمود، كه مي تواند منجر به فيلمبرداري از حملات احتمالي به خانه باشد، از جمله نگاه خوب به سارقين و شايد حتي وسيله نقليه اي كه آنها رانده‌اند.

قفل ديجيتال درب

مي‌توان به جرات خريد قفل ديجيتال هوشمند را به عنوان بهترين سيستم امنيتي منزل هوشمند معرفي كرد. قفل ديجيتال هوشمند با امكان اتصال به سيستم مركزي هوشمند و كنترل رفت و آمد افراد از راه دور و تنها با موبايل، زندگي راحت و ايمن را به ارمغان خواهد آورد. علاوه باز نمودن درب با سيستم امنيتي هوشمند منزل، امكان دسترسي از طريق سيستم‌هاي بيومتريك، پين كد و كارت نيز وجود دارد. مزيت استفاده از اين سيستم امنيتي حذف كليد مكانيكي و راحتي از جانب دردسرهاي گم شدن آن خواهد بود.

چه اتفاقي مي افتد اگر يك نفوذ رخ دهد؟

سيستم هاي امنيتي براي انجام برخي وظايف در صورت نقض منطقه امن طراحي شده اند. اينكه سيستم هاي امنيتي شما در صورت نفوذ چه كاري انجام مي دهند به نوع سيستمي كه استفاده مي كنيد بستگي دارد.

سيستم امنيتي منزل تحت نظارت حرفه‌اي

1. اگر سيستم امنيتي شما به طور حرفه اي توسط يك شركت هشدار كنترل شود، هنگام بروز مشكل امنيتي در خانه شما به آنها هشدار داده مي شود. همراه با هشدار بالاي دسي بل كه به صدا در مي آيد.
2. اگر اين يك متخصص امنيتي آموزش ديده باشد، در صورت راه اندازي براي ارتباط صوتي دو طرفه، ممكن است سعي كند از طريق صفحه كنترل با صاحب خانه ارتباط برقرار كند يا با شماره تماس اضطراري ذكر شده در حساب تماس مي گيرد.

سيستم امنيتي خانه بدون نظارت

امروز بسياري از سيستم هاي امنيتي DIY در دسترس هستند كه شامل خدمات نظارت حرفه اي نمي شوند. در صورت نفوذ در خانه هنگام نصب اين نوع سيستم امنيتي هوشمند منزل، زنگ هشدار با دسي بل بالا به صدا در مي آيد (به شرطي كه يكي از آنها نصب شده باشد). تماس با پليس ، آتش نشاني يا ساير پرسنل واكنش اضطراري بايد توسط شخص صاحب‌خانه انجام گيرد. اين نوع سيستم ها بسته به ارائه دهنده و سيستمي كه انتخاب كرده ايد ممكن است اجازه دهند پيام هاي متني يا اعلان هاي ايميل در صورت نقض امنيت براي صاحب خانه ارسال شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.